ترس چیست

ترس چیست و چطور بر ترس مان غلبه کنیم؟

شما می دانید ترس از چیزی چگونه است، ترس از شروع، ترسِ از دست دادن، ترس از تنهایی، ترس از شکست، ترس از مسخره شدن، ترس از ( نه ) شنیدن، یا ترس صحبت در یک جمع،…… . ترس یک واکنش طبیعی است که به بدن ما هشدار می دهد که مراقب باشد. اگر مقالات زنان با اعتماد به نفس چه زبان بدنی دارند ، تفاوت عزت نفس و اعتماد به نفس ، علائم کمبود اعتماد به نفس و چگونه جسور و با اعتماد به نفس باشیم را خوانده باشید قطعاً برای آموزه‌های این مقاله آماده تر هستید. هر چند مطالب قبلی به ترتیب اهمیت به شما پیشنهاد داده نشده است، ولی خواندن تمام آنها شما را برای تبدیل شدن به یک بانون خودباوری آماده می‌کند.

به بزرگترین هدف خود فکر کنید. چطور هنوز به آن نرسیده اید؟

غلبه بر ترس

غلبه بر ترس

ترس عامل محدود کننده ایی است که شما را از تلاش برای رسیدن به آنچه می خواهید باز می دارد. ترس حواس ما را پرت می‌کند و به بهانه‌هایی منجر می‌شود. یادگیری چگونگی غلبه بر ترس یکی از رهایی بخش ترین کارهایی است که می توانید انجام دهید. تظاهر به اینکه ترس بر شما تأثیر نمی گذارد و بهانه آوردن برای اینکه چرا به آنچه که توانایی دارید، نرسیده اید، آسان است.
با ترس به عنوان نشانه ای برای اقدام، رفتار کنیم، نه بهانه . به هدفت نگاه کن اگر اجازه دهی ترس شما را از دستیابی به آن دور کند، در واقع تسلیم شده اید. ترس ها مثل یک مانع سد راه موفقیت و پیشرفت ما می شوندو عزت نفس و اعتماد به مفس ما را نشانه می گیرند. نحوه واکنش شما به ترس چیزی است که شما را از بقیه افراد متمایز می کند و این نشان از میزان خودباوری شما دارد. ما در آکادمی آموزشی زهره بیک مراد آموزش های زیادی در ارتباط با افزایش خودباوری داریم که می توانند به شما در مدیریت و مواجهه با شرایط گوناگون کمک زیادی کنند.

چند روش برای غلبه به ترس اضطراب های روزمره

روش‌های غلبه بر ترس

روش‌های غلبه بر ترس

 

✔️برای خودتان زمان بزارید؛

اگر ترس به سراغ تان آمد بهتر است زمانی را به خود اختصاص دهید تا بتوانید خود را آرام کنید. از طریق قدم زدن، خوردن یک فنجان چای ،….

✔️سعی نکنید کامل باشید:

زندگی پر از استرس هست و با این حال بسیاری از ما حس می کنیم باید عالی باشیم و این باعث وحشت ما از زندگی می شود. خودمان را همان طور که هستیم بپذیریم.

✔️روی تنفس خود تمرکز کنید:

نفس کشیدن مهمتر از آن است که تصور می کنید.نفس های کوتاه باعث افزایش اضطراب می شود و کلید غلبه بر آن این است که تنفس خود را کنترل کنید. خوشبختانه تنفس عمیق پیچیده نیست.
هنگامی که دچار ترس شدید روی تنفس خود تمرکز کنید. تنفس عمیق که به آن تنفس دیافراگمی می گویند، به شما کمک می کند تا خود را آرام کنید.

✔️بهانه ها را بشناسید:

ترس باعث می شود کارها را به تعویق بیندازید. “من واقعا خسته هستم. من کارهای دیگری برای انجام دادن دارم….» این بهانه ها احتمالاً آشنا به نظر می رسند، اینطور نیست؟ احتمالاً این را با صدای بلند و با خودتان گفته اید. در مورد آن فکر کنید. آیا حقیقتی در این اظهارات وجود دارد، یا برای جلوگیری از شکست احتمالی بهانه هایی می سازید؟ بهانه جویی بسیار ساده تر و کمتر دردسرسازتر از صرف ساعت ها و انرژی طولانی است که برای رسیدن به هدفتان لازم است، اما بهانه جویی و انصراف در نهایت باعث می شود شما احساس عدم خودباوری کنید. اگر می خواهید دریابید که چگونه بر ترس غلبه کنید، باید رویکردی متفاوت داشته باشید.

تشخیص دهید که چه زمانی بهانه می گیرید و نحوه غلبه بر آنها را پیدا کنید. برنامه خود را تنظیم کنید تا بتوانید شب بهتر بخوابید. اولویت های خود را مشخص کنید و دفعه بعد که بهانه ای به سراغتان آمد، تصمیم بگیرید که تسلیم صدای کوچکی نشوید که به شما «نه» می گوید، زیرا در درازمدت به رشد شما کمک نمی کند.

معرفی کتاب؛

کتاب شجاعت از دبی فورد برای غلبه بر ترس و ایجاد اعتماد به نفس و خودباوری می شود.

دیدگاه شما:

نظر و پیشنهاد خود را در رابطه با این مقاله با ما به اشتراک بگذارید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *